31 Ocak 2010 Pazar

Hataraki Man (Hataraki Otoko): İş ve Tutku

Bugünlerde baştan sona izlemeyi planladığım anime Hataraki Man (Hataraki Otoko). Hataraki Man, çok çalışan adam anlamında. Kahramanımız, editörlük yapan 28 yaşındaki Hiro. Bir keresinde üstü ona 'Sen, bir metroyu yakalaman gerekmese bile, istasyona girip gitmek üzere olan bir metro görünce koşup yakalamaya çalışan tiplerdensin, di mi?' diye soruyor; hedefi onikiden tutturuyor! Bunun anlamı ne? Kahramanımız, işine tutkuyla bağlı. Önüne çıkan bir işi nasıl iyi yapabileceğini fark ettiğinde, yapmadan duramıyor!

Hataraki Man - OP - Large 01

Açılış Şarkısından:

Bir kız çalışabilen bir adam ister,
Sonra adam işine bütün kalbini koyar,
Meşgul olur, sıkıcı olur.

Ben iyi sayılır bir şirkette çalışıyorum,
Babamın bağlantıları olduğu için de,
Ayrılmam söz konusu değil!

Eğer benim gibi 20'li yaşlarınızın ikinci yarısındaysanız ve hele de yaratıcılık gerektiren, stresli bir işte çalışıyorsanız, Hataraki Man'i izlerken sanki kendinizi izliyor gibi olup kusma aşamasına gelebilirsiniz. Bu yüzden izleyip izlememek konusunda çok arada kaldım:) Ama ilk birkaç bölümü gayet güzel izledim.

Hataraki Man - 01 - Large 12

Hiro, 'Hataraki Man' modundayken yemek, içmek ve temizlik gibi temel yaşam kuralları anlamını kaybediyor...

Bu animede en ilginç olan şeylerden biri, seks kelimesinin kullanılması. Pek çok animede kullanılmaz. Fakat burada kelime daha çok 'seks-free' şekline kullanılmış. Kahramanımız, bir sevgilisi olsa da, pek fazla görüşemedikleri için, seks-free olarak geçirdiği günlerle rekor kırıyor. Aynı kaderi paylaşanlar varsa, kahramanımızın acısını içten hissedecekler!

Hataraki Man - OP - Large 03

Aslında her bölüm, animedeki bir kahramanın yaşama ve çalışma stiline göz atıyor.

Gördüklerinizi beğendiyseniz, Hataraki Man'in ilk bölümüne bir şans verin ;) : http://www.megavideo.com/?v=TORMVLSB (Japonca, İngilizce altyazı)

Hataraki Man - 01 - Large 13

Hiro ve asistanı.

Hataraki Man - OP - Large 05

Birbirlerine bakmaya bile vakitleri olmayan Hiro ve sevgilisi...

Hataraki Man - OP - Large 04

'-Neden her zaman bu sushiyi yiyorsun? -Söylemiycem!' (Aslında içinde östrojen olduğu için yemektedir)

Hataraki Man - 01 - Large 15

Arkadaki sarı saçlı insan, cool iş yaklaşımı ve rahat tavırlarıyla Hiro'yu çileden çıkarmaktadır. İşte, iş yaşamının kötü yüzü...

İtici olabilecek nokta: renkli dudaklar. Evet, renkli dudaklar dedim. Birçok animede kahramanların dudaklarına renk ve hacim verilmez. Bu animede verilmiş. Bu da bazılarını rahatsız etmiş. Ben de önce şöyle bi 'Bu ne?!' oldum ama sonra rahatsız etmedi...

2 yorum:

  1. animeyi izlemek istiyorum fakat çeviri bile yok :S

    YanıtlaSil
  2. Ahh, üzgünüm ben İngilizce altyazılı izliyorum animeleri. Çeviri nerde bulunabilir pek emin değilim.

    YanıtlaSil