28 Haziran 2012 Perşembe

Bokura Ga Ita: Çok iyi bir anime ve en iyi shoujo mangalardan biri!

Bokura Ga Ita Anime Bokura Ga Ita'nın konusu kız arkadaşı ona ihanet ettikten sonra ölen popüler çocuk Yano'yla Nana adında pek de güzel olmayan, sıradan bir kızın aşkı. Bir de Nana'ya aşık olan, Yano'nun en iyi arkadaşı Takeuchi-kun ile ölen kızın kız kardeşi, Yano'yla garip bir ilişkisi olan Yamamoto var. Temel konu aşk üçgeni, arkadaşlık, travmaları atlatmak, hata yapmak, birbirine güvenmek. Türü romantik, drama, shoujo.

Bokura Ga Ita, Türkçe'ye çevrildiğinde "Oradaydık" ya da "Varlığımız" anlamına geliyor. Mangaka çok önemli birkaç konuya değinmiş. Hikaye boyunca varlık, anılarımız, değişmek, pişmanlık kavramlarını incelemiş: Acaba eskiden sevdiğimiz kişi yıllar sonra yine aynı kişi mi olacak? Vücudumuzdaki bütün hücreler 7 yılda bir yenileniyor, bu yüzden anılar yeni hücrelere kopyalanmak zorunda kalıyor. Bu, anılarımızı değiştirir mi? gibi ilginç ve derin konuları mangaya koymuş.

Animesi öyle sürükleyiciydi ki ender olarak yaptığım bir şeyi yaptım, hikayenin nasıl bittiğini öğrenmek için gittim mangasını okudum. Sonuç: Şimdiye kadar okuduğum en iy mangaydı. Anime de manga da hem eğlendiren hem de ağlatabilen cinsten. Mangası bugüne kadar sıkılmadan, sayfa atlamadan okuduğum tek manga diyebiliriz.


Konu gerçekçi. Sadece Yano ve Nana çıkmaya başlayana kadarki döneme odaklanmıyor, ilişkilerinin nasıl yürüdüğünü de gösteriyor. Aptal laf salataları ya da inandırıcı olmayan gelişmeler yok. Ben mangakayı psikolojik analiz yapma açısından çok iyi buldum. Özellikle sorunları olan ve sürekli kendiyle çelişen Yano karakterini anlatmasını. Kendinden çok farklı ve çelişkili birini deşifre etmeye çalışan Nana'yı da çok iyi anlatmış.

İlginç şeyler:
- Animedeki önemli karakterler kızıl saçlı.
- Nanami'nin gözleri kocaman---> O.O
- Bitiş müzikleri çok güzel. Bir değil bissürü kapanış şarkısı var 8D

Sonuç: Romantizm, drama, psikoloji konularında çok iyi hikaye. Ben çok beğendim. Harika bir shojo anime.

Tags: Aşk, dram, shoujo.



9 yorum:

  1. http://torukonihon.10tl.net

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah allah bu ne yaw? Forum tanıtımı girdi? o.o

      Sil
  2. müthiş bir anime izlenmesi lazım! sonu biraz ağlattı beni ama çok hoş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mangada hikaye devam ediyo, en sonu ağlatmayabilir ;D

      Sil
  3. Ya ben bu manganin turkcesini nerden okuyabilirim bir bilginiz var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://mabushimajo.blogspot.com.tr/2013/01/bokura-ga-ita.html Bu çeviri grubu bir kısmını çevirmiş.

      Sil
    2. türk anime tv den yardım alabilirsin

      Sil
  4. Mangasini nerden bulabilirim nolurr yardimci olun =(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://mabushimajo.blogspot.com.tr/2013/01/bokura-ga-ita.html Bu linkte bir kısmının çevirisi var ama henüz son bölümler yok sanırım. Ben genelde mangaları İngilizce okuduğum için, Türkçe çeviri grupları konusunda iyi değilim. İngilizce olarak istersen tüm mangayı http://mangafox.me/manga/bokura_ga_ita/ adresinde okuyabilirsin.

      Sil