31 Ocak 2010 Pazar

Kimi ni Todoke: 2010'un En Başarılı Romantik Komedisi Olmaya Aday!

Sadako! Sawako! Sadawako! Ya da Sawako-chan. Bunlar, Kazehaya'nın söyleyemediği kelimeler ve aynı zamanda kahramanımızın adları. Kimi ni Todoke, Türkçe'ye çevrildiğinde, Sana Ulaşmak anlamına geliyor:

Kimi ni Todoke - 08 - Large 37

'Atmosfer her zamankinden farklı....!'

Kimi ni Todoke - 08 - Large 36

'Neden böyle, merak ediyorum. Gülümsemem yarıda kalıyor. Bu yüzden, bir gülücük yerine...sana ulaşmayı deneyeceğim!' Kahramanımız Sawako, böyle diyor ve futbol topunu 'özel kişi'si Kazehaya'ya doğru tekmeliyor...

Kimi ni Todoke - 08 - Large 38

'Kimi ni...todoke!' Bu sahne, size klasik gelmiş olabilir, ama emin olun işlenişi klasik değil, gerçekçi olmuş!

Kimi ni Todoke'nin başarısı, utangaç ve ince ruhlu bir kızla, popüler olmanın yanında insanları olduğu gibi görebilen iki ana karakterine attığı dürüst bakışta saklı. Bunların yanına Sawako'nun biblomsu, komik çizimlerini de ekleyip, bir de nefret edemeyeceğimiz, hatta sempati duyacağımız bir 'kötü karakter' ve üç de ilginç arkadaş tiplemesi katınca, zevkle izlenen bölümler ortaya çıkıyor. Böylece Kimi ni Todoke, vaadettiği şeyi vermede çok başarılı: Hem romantik, hem de komik!

Kimi ni Todoke - 08 - Large 03Kimi-Ni-Todoke-400x225
Kimi ni Todoke - 03 - Large 04

Sawako, kendi alemine dalmışken...

Kimi ni Todoke - 02 - Large 22

Hikayenin temelini oluşturan Sawako'nun duygularını ve şaşkınlığını belli ki mangaka ya yaşamış ya da çok çok iyi gözlemlemiş. Psikolojik olarak kendinizi ya da arkadaşlarınızı, daha önce olmadığı şekilde, animenin kahramanlarından birinde bulabilirsiniz.
Sawako, tek kelimeyle utangaç, ki her zaman utangaç tiplemelerin Türk seyirciler arasında popüler olduğunu gördüm. Sanırım bizim toplum yapımıza uyuyor. Fakat Sawako'nun diğer karakterlerden farkı, kendini değiştirmeye ve insanlarla iletişim kurmayı öğrenmeye olan içten tutkusu. Yanlış anlaşılmış Sawako, ince ruhuyla, başına sarılan döngüyü kırmaya çalışıyor. Doğal olarak dürüst olmasının yanına, cesur olmayı eklemeye çalışıyor. İnsanları tanıdıkça hem inanılmaz mutlu oluyor, hem de insanların ona karşı ne kadar kötü ve dalavereci olabileceğini öğreniyor.

Kimi ni Todoke - 06 - Large 15

Kazehaya, bu gülüşü görmeyi bekliyor...
Kimi ni Todoke - 01 - Large 14

Popüler insanlar da aşık olup şaşkınlaşabilir!

Kazehaya
gerçekçi ve sevilesi bir karakter! Bu tip anime ve mangaların çoğundaki 'cool, hiçbir şey iplemez, kızları peşinde süründürür' tiplerle alakası yok! Kazehaya, insanları olduğu gibi kabul eden, popüler, ama daha önce aşık olmamış, bunun da şaşkınlığını süren bir karakter. Hem popüler ve güçlü, hem de içten ve anlayışlı.


Kimi ni Todoke - 08 - Large 39

Yıllardır değer verdiği Kazehaya'nın aşık oluşunu uzaktan izleyebilen Kurumi: 'Güzel ve popüler olduğum doğru, ama Kazehaya için özel olamadığım sürece bunların ne anlamı var?!' Kimi ni Todoke, 'Popüler kız sadece kötüdür ve başına gelen her şeyi hakeder.' kuralına uymuyor! Kazehaya'yı haklı sebeplerden seven ve anlaşılır bir şekilde bu durumu kimseyle paylaşmayan; içi içini yiyen Kurumi de size tanıdık gelebilir. Sonunda, Sawako'nun ilk 'rakibi' oluyor.

Bu animenin Wallflower'a benzediğini düşünenler olabilir. Şahsen ben de ilk olarak fikri duyduğumda öyle düşünmüştüm. Ama kesinlikle, tamamen, farklı! Bence, Wallflower'dan kat kat güzel. Tek eksisi ise, bazı bölümlerde pek de gerek olmayan, zaman doldurucu şeylere ufaktan yer verebilmesi ve Sawako'nun aşırı naif haliyle kurabileceğiniz sevgi-nefret ilişkisi :)

(Etiketler: shoujo, shojo, komedi, okul, konusu) 

7 yorum:

  1. wallflower bir süre snra sıkıyor bazı forumlardada söylendiği gibi konuda bir ilerleme yok kimi ni tadoke nin çizimleri çok daha iyi ve konu ilerlemesi açısından çok daha sürükleyici (daha çok ilerleyemediysem de hissediliyor)daha naif... animesi olduğunu öğrendiğim iyi oldu hemen bulmam lazım :-P

    YanıtlaSil
  2. kesınlıkle çok güzel bayıldım.buna ama turkçeye tamamen ne zamn çewrılır ve 25 son bölüm mü acaba:)

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkürler.Gerçekten harika anlatmısınız.Animedizi.com da sanırım türkçe altyazılı olarak var, animefreak.tv'de de vardı gördüm fakat bazı bölümleri çevirmemişler sıkıntı olabiliyor =)

    YanıtlaSil
  4. Kimi ni Todoke'nin ikinci sezonu yayınlandı. 12 bölümü var şu anda.İlk sezon mükemmeldi; ikinci sezon biraz sıkıcı olmuş. Sırf ikinci sezon yapmak için yapılmış gibi, ya da belki de Japonya'daki deprem de performansı etkilemiştir, bilemiyorum. Sonuç: İlk sezon gibi olmamış ama yine de izledim hikayenin nasıl gideceğini görmek için.

    YanıtlaSil
  5. ya 2.sezonla bitirdiler sanırım ama mangası hala devam ediyo inglizce olarak okuyorum. 3.sezon cıkmicakmıymıs bilgisi olan varmı?
    ve gercekten cok hos cok mutevazı hem aglatıyo hem güldürüyo cok sevimlii lütfen animesinin de devamı gelsiinnn:)

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler çok güzel bi anlatım yapmışsınız ben bu animeyi bi raslantı eseri buldum sanki bu hikaye beni anlatıyo gibi ben bu animeyi izlemeye başladıktan sonra değişmeye başladım sırf sawako'ya benzemek için saçımı kahkül kestirdim :) ama tek fark animenin sonunda onlar birbirine kavuşuyo ama ben sevdiğime kavuşamıyorum :(

    YanıtlaSil
  7. çook güzel ve bir o kadar da içimi sızlatan bir anime. çok sağolun ben ablam sayesinde izledim ama onun sayesinde sizlerle tanıştım. çok sağolun bu animeyi böyle güzel bir anlatımla ve resimlerle anlattığınız için. lütfen bu işin peşini bırakmayın;))) çünkü siz çok azsınız ve benim gibi anime- manga delilerinin size ihtiyacı var..

    YanıtlaSil